mormorscircus.blogg.se

Välkommen! Här kan du följa mina eskapader i livet. Jag gillar scrapbooking,foto och trädgård. Barn och djur älskar jag!

Scrapbooking ett gift.

Publicerad 2015-03-17 00:51:25 i Scrapkort och andra alster,

Scrapbooking är en ganska ny hobby för mig. Råder er att inte börja med det för det är beroendeframkallande!
Har blivit helt lost på detta. Köpte lite grejer på ICA och började göra kort. Sedan undrade grannen om vi inte skulle ha en pysselkväll en gång i månaden. Sagt och gjort så vi började träffas tjöta å några gjorde kort någon makrame och så vidare.
Efter ett tag sa grannen att hon tänkte börja sälja scrapsaker. Jag hade ju sett hennes utrustning å vilka fina alster hon gjorde så jag började också köpa och bygga upp till mitt scrapande. Shopinglusten blev ganska stor på detta område. Det är ingen billig hobby men det är ju inte golf heller... 
 
Intresset blir bara större för varje dag. Det är så kul å sitta där å välja vilket papper, vilken stämpel eller motiv, vilka blommor och andra dekorationer som passar till.
 
Det finns så mycket olika tekniker att lära sig, tror nog inte man kan bli fullärd. 
Nu ska jag visa vad det är jag pysslar med. 
Vill ni köpa något är det bara att kontakta mig så löser vi det!
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Lotta Liljegren

Publicerad 2015-03-17 10:10:49

Oh vad mycket fina saker!!!!
Jag är helt och hållet nybörjare och håller som bäst på att samla på mig så mycket material som möjligt från reor, tradera och folk som säljer ut - det är som du säger, man blir lätt lite köpgalen :-) Och så vill man börja med allt på en gång, göra kort, art journal, metal art, göra album, mixed media...inser jag måste hejda mig :-)
Ha en fin dag!
Mvh Lotta

Svar: Tusen tack Lotta! Jag är också väldigt nyfiken på att prova alla möjliga och ibland omöjliga tekniker. Lycka till med ditt scrapande!Kram
Mormors Circus Kerstin

Postat av: Cecilia Gunnnarsson

Publicerad 2015-03-31 21:51:23

Vilka fina alster du har gjort och jag funderade på hur många häftiga ideer har Kerstin egentligen..tar de aldrig slut...ha ha..det får vi ju verkligen hoppas att de inte gör! Tack så mycket för att du visar allt det fina du gjort..tack för titten och jag återkommer såklart hit!

Svar: Tack min snälla vän! Roligt att du gillar det jag gör! Jag ska försöka bli lite flitigare här inne!Kram
Mormors Circus Kerstin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela