mormorscircus.blogg.se

Välkommen! Här kan du följa mina eskapader i livet. Jag gillar scrapbooking,foto och trädgård. Barn och djur älskar jag!

En presentation av hunden Semlan

Publicerad 2015-02-01 13:03:13 i , Djur,

Semlan är 11 år (hon fyllde den 7 januari) och är en blandis. Blandningarna i henne är Bordercollie,Kungspudel och Finsk Spets.Det är väldigt mycket vallhund i hennes psyke.Hon har faktiskt hjälpt mig en gång och vallat korna.
 
Hon och jag har varit på hundskola i hennes ungdom. Där fick vi lära oss mycket som stanna,ligga sitta det mest elementära. Sedan fortsatte vi med spår och agillity. Tycker att vi lärde oss rätt så bra allt utom att låta bli att skälla. Här hemma vaktas det och skälls stup i kvarten och i Semlans bil både på gott och ont. Förhoppningsvis kommer inga objudna gäster hit. Är hon med när vi åker bort säger hon aldrig något å det är iaf skönt.
 
Hon kommer väldigt gott överens med katterna. de brukar ligga ihop i sängen. Små varelser, valpar,kattungar å andra små är hon extra snäll emot. Då lägger hon sig ner för att komma i samma höjd å se så liten ut som möjligt.
 
Just nu är hon väldigt glad för hon älskar snö och ser verkligen ut som en julgran när hon kommer in för det fastnar stora snöbollar i pälsen, hon är ju en riktigt långhårig och lurvig vovve.
 
Här kommer några bilder på henne.
 
 
Nästa blogginlägg kommer att handla om katterna så missa inte det!
 
Kram Kerstin
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jison

Publicerad 2015-02-01 13:31:53

Åh, vilken goding, din vovve!!
Lägger till dej i min blogglista för det ser ut som om vi har rätt mycket gemensamma intresse! ;)
(Landet, gård, hundar, katter, foto, scrapbooking... )
Hittade förresten dej inne på "scrap/loppis" på facebook om du undrar...
Kika in hos mej om du vill...i min högerspalt har jag två blogglistor. En med typ "vanliga bloggar" och den nedanför innehåller massor med bloggar som har roliga och bra tips när man behöver ide' er och inspiration.
Kram Jison

Svar: Hej!Ja det ser onekligen ut som vi har samma intresse :) Så bra för då kan vi utbyta många tankar och idéer. Jag kikar väldigt gärna in hos dig! Vad har du för bloggadress?
Kram
Mormors Circus Kerstin

Postat av: Pernol

Publicerad 2015-02-01 13:38:45

Vilken fin hund du har! 💖 Själv har jag två katter. Honor båda två. Chiqita och Sharon heter de.

Jag ser fram emot att få se dina alster 😀

Kram Pernilla

Svar: Hej Pernilla!Tack! Kul att du kikade in hos mig! Visst är det härligt med katter!
Hoppas vi ses snart igen!
Kram
Mormors Circus Kerstin

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-02-01 18:15:29

hej där jag följer dej också på instagram (Moas.scrapbooking)

Vad kul att du har skaffat dej en blogg :)

Min pyssel blogg heter www.moascreation.blogspot.se

Min personliga blogg heter
Www.moagranstrom.blogg.se / kram

Svar: Hej!Va roligt att du också hittat hit! Ja det va faktiskt Maria Mia som gav mig en puff där bak :)
Har tänkt på det lääänge men inte kunnat bestämma mig för var den ska vara.
Jag ilar snabbt över till dina bloggar!
Kram
Mormors Circus Kerstin

Postat av: Lisa-olsi

Publicerad 2015-02-01 20:08:03

Hon är en vacker hund Semlan :)
Grattis till din blogg.
Ha det gott!
Kram Lisa :)

Svar: Tack Lisa! Det tycker inte mina barn :) Jag tycker så klart hon är den finaste som finns :)Kram
Mormors Circus Kerstin

Postat av: Helena Kivimäki

Publicerad 2015-02-02 10:18:54

Åh, vilken vacker hund! ...och alla finska damer är ju vackra! ;) Nog den goaste Semla jag sett! :) Grattis i efterskott! Väntar spänt på nästa presentation!! /Kram från Drakgrottan! ;)

Svar: Tack Helena! Visst är det så vackra finska! Semlan tackar!Kram!
Mormors Circus Kerstin

Postat av: Jison

Publicerad 2015-02-02 12:20:06

Hej igen!
Tror du ska komma direkt in på min blogg om du bara klickar på "Jison" här ovanför!
I annat fall så kommer adressen här:
vardagsligheter.blogspot.se

Kram, Jison


Svar: Hej !Jag prövar direkt!
Kram
Mormors Circus Kerstin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela